Witamy na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei!

Już od lutego 2017 r. pomagamy pasażerom rozwiązywać spory z przedsiębiorcami funkcjonującymi na rynku kolejowym. Jeżeli Twoja podróż nie przebiegała zgodnie z planem, skierowałeś do przewoźnika reklamację, lecz roszczenie nie zostało uznane, nie musisz już iść do sądu. Możesz spróbować rozwiązać spór polubownie. Przez ostatnie dwa i pół roku prowadziliśmy już ponad pięćset takich postępowań.

Pamiętaj, że celem postępowań nie jest rozstrzygnięcie o tym, która ze stron sporu ma rację (tak jak przed sądem), ale znalezienie rozwiązania, które będzie możliwe do zaakceptowania zarówno przez Ciebie jako pasażera, jak i przez przewoźnika. W tym celu powinieneś być gotowy do ustępstw w zakresie swoich oczekiwań. Tego samego oczekujemy od przedsiębiorcy.

Na naszym blogu zamierzamy dzielić się wiedzą o transporcie kolejowym i jego organizacji. Będziemy także udzielać wskazówek na temat tego, jak unikać sytuacji spornych oraz jak postępować, gdy problemom podczas podróży nie uda się zapobiec.

Transport kolejowy oferuje coraz więcej połączeń oraz coraz lepszy tabor i infrastrukturę. Niestety nie zawsze podróż przebiega punktualnie i bezproblemowo. Co wtedy robić? Jak składać reklamację? Jakiej rekompensaty możecie oczekiwać? Dowiesz się tego z kolejnych wpisów.

Czasem, gdy przygotowujemy się do podróży albo w jej trakcie popełnimy błąd, który może być kosztowny. Zdarza się, że otrzymamy wezwanie do zapłaty za brak właściwego biletu, ale po prostu kupimy go na niewłaściwy dzień i nie zwrócimy w terminie. Podpowiemy, jak takich sytuacji unikać i na co zwracać uwagę, by transport kolejowy nie kojarzył się z niepotrzebnymi kosztami.

Kolej powinna umożliwić szybki dojazd do celu, czasem jednak już sama podróż może być celem. Co pewien czas będzie można przeczytać o ciekawych liniach kolejowych i ich historii, zabytkach techniki lub fascynujących miejscach, do których można dojechać pociągiem.

Zapraszamy na pokład!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *