szukaj na stronie wielkość czcionki kontrast język migowy PL EN

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

menu

Co nowego na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei?

Dlaczego warto czytać regulaminy? Jak postępować, gdy zapomnimy legitymacji zniżkowej? Z jakiego powodu, gdy zwracamy niewykorzystane bilety pobierane jest odstępne? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy na blogu Rzecznika Praw Pasażera Kolei.

Blog istnieje już ponad rok. Przez ten czas pojawiło się na nim wiele interesujących informacji, dotyczących najczęstszych wątpliwości, z którymi pasażerowie zwracają się do Rzecznika. W najnowszym wpisie wskazujemy, do jakiego podmiotu należy przekazać zgłoszenie w zależności od tego, czego dotyczy nasz problem. Czasem będzie to przewoźnik kolejowy, czasem organizator publicznego transportu zbiorowego, a nieraz także zarządca dworca.

Wcześniej pisaliśmy m.in. o tym, jakie informacje znajdziemy w regulaminach wydawanych przez przewoźników kolejowych, co to jest odstępne i ile może wynosić, a także jak możemy udokumentować roszczenia finansowe kierowane do przedsiębiorcy funkcjonującego na rynku kolejowym.

Nie wszystkie publikacje dotyczą niedogodności spotykanych podczas podróży koleją. W ubiegłym roku zaprosiliśmy czytelników do zapoznania się z wspaniałą architekturą londyńskiego dworca St Pancras oraz wskazywaliśmy najciekawsze linie kolejowe, które można obejrzeć nie oddalając się od komputera.

W tym roku – Europejskim Roku Kolei – na blogu pojawią się kolejne ważne tematy. Zapraszamy!

Przejdź do góry strony