Opublikowane na Rzecznik Praw Pasażera Kolei (https://pasazer.gov.pl/)

Deklaracja dostępności

Urząd Transportu Kolejowego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej utk.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej:. Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Data aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Wyłączenia:

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-09-23.

Zaktualizowano 2025-03-26.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (stan w dniu 2025-01-01) sporządzono w dniu 2025-03-26 i przekazano do Głównego Urzędu Statystycznego. Obowiązek przekazania danych wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696, z późn. zm.).

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego powierzył Panu Karolowi Kłosowskiemu – Dyrektorowi Departamentu Przewozów Pasażerskich UTK funkcję Koordynatora dostępności, o którym mowa w ustawie  z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Kontakt z Koordynatorem możliwy jest poprzez:

Informacje o dostępności, o ułatwieniach dla klientów z niepełnosprawnościami oraz o zakresie usług dostępnych w UTK dla klientów z niepełnoprawnością znajdują się w dziale Deklaracja dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Frankowski, rzecznikprasowy@utk.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 749 14 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

UWAGA: mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

Niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, z uwagi na fakt, że treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia. Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub z powodu, że opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji. Część artykułów w ramach serwisu zawiera załączniki dostarczone z zewnątrz w postaci graficznych dokumentów PDF (skanów), częściowo niedostępnych dla czytników ekranu.

Organy administracji publicznej są zobowiązane do zapewnienia realizacji usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się. Obowiązek taki wynika z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.).

Osoby te mają prawo do korzystania z bezpłatnej usługi polegającej na załatwieniu sprawy z pomocą tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika. Usługa ta będzie realizowana  podczas wizyty osoby uprawnionej w Urzędzie Transportu Kolejowego.

Wybrany pracownik Urzędu nawiąże z Państwem kontakt i udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Z uwagi na znajomość języka migowego w stopniu podstawowym, prosimy Państwa o wyrozumiałość.

Umów się na wizytę

Wnioskodawca składa wniosek o udostępnienie usługi do Urzędu Transportu Kolejowego co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Wniosek może być złożony w dowolnej formie za pomocą:

  1. poczty elektronicznej na adres: utk@utk.gov.pl
  2. faksu na numer – 22 749 14 01,
  3. bezpośrednio w siedzibie Urzędu Transportu Kolejowego
  4. listownie na adres: Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa
  5. w sprawach pasażerów dostępny jest także czat z pracownikiem w dni robocze (poniedziałek - piątek) w godz. 12:00 – 16:00

Spotkanie i załatwienie sprawy

O terminie i miejscu spotkania osoby uprawnionej z właściwym merytorycznie pracownikiem Urzędu Transportu Kolejowego i tłumaczem osoba zainteresowana zostanie powiadomiona w sposób określony we wniosku.

Osoby uprawnione mają prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z Urzędem Transportu Kolejowego. Osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w Urzędzie. Prawo, o którym mowa powyżej, może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych  (Dz.U. Nr 182, poz. 1228).

Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego z tzw. cewką telefoniczną, wchodząc do Kancelarii UTK na 12. piętrze przełącz swój aparat w tryb "t". Na terenie Kancelarii możesz porozumieć się z pracownikami poprzez pętlę indukcyjną.

Możesz również skorzystać z usługi wirtualnego tłumacza języka migowego (PJM) dostępnego na stronie internetowej www.utk.gov.pl. Ikona z linkiem do tłumacza znajduje się w nagłówku strony internetowej, w prawej górnej części ekranu.

 

Informacje na temat dostępności architektonicznej budynku Eurocentrum, w którym znajduje się siedziba urzędu możesz znaleźć na stronie Informacja dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność architektoniczna Urzędu Transportu Kolejowego i jego oddziałów terenowych

Siedziba główna UTK oraz oddziały terenowe zajmują łącznie dziewięć obiektów (oddział terenowy w Warszawie mieści się w tym samym budynku, co siedziba główna).  Powierzchnie te są wynajmowane, a UTK nie jest właścicielem żadnego z budynków.

Centrala UTK oraz Oddział Terenowy UTK w Warszawie

Budynek znajduje się przy Al. Jerozolimskich 134. Bezpośrednio przy wejściach do budynku zlokalizowanych jest pięć ogólnodostępnych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością. W budynku nie występują różnice wysokości i przeszkody terenowe. Obszar wokół budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Wejście jest wolne od barier. Budynek posiada czytelne oznaczenia, co się w nim znajduje oraz tablicę informacyjną. Prowadzą do niego trzy wejścia, z czego dwa posiadają zadaszenie chroniące przed opadami. Głównymi drzwiami są drzwi obrotowe, a do otwarcia dodatkowych drzwi m.in. dla potrzeb osób poruszających się na wózku, potrzebne jest wsparcie obsługi budynku. Przywołanie obsługi możliwe jest za pomocą domofonu umieszczonego na wysokości umożliwiającej dostęp osobom z niskorosłością oraz osobom poruszającym się na wózku. Personel jest przeszkolony z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością bezpośrednio przy wejściu. W obiekcie jest możliwość zorganizowania holu/lobby wraz z punktem informacyjnym. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie i rozwiązania wytłumiające pogłos/echo. W korytarzach umieszczone są tablice informacyjne, strzałki i inne oznaczenia i jest dostateczna przestrzeń pozwalająca na wygodną komunikację osób na wózkach. Posadzka korytarzy jest antypoślizgowa. Korytarze oraz drzwi posiadają czytelne oznaczenia z zachowaniem odpowiedniego kontrastu zarówno kolorystycznego, jak i dotykowego. Obiekt jest wielokondygnacyjny i zapewniona jest dostępność wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością poprzez dostosowaną windę. Schody są odpowiednio oświetlone. Każda kondygnacja jest oznaczona numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Zgodnie z przyjętymi przez UTK procedurami wewnętrznymi, klienci Urzędu nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie w celu załatwienia sprawy. Centralnym punktem kontaktowym jest Kancelaria Główna UTK, do której dostęp możliwy jest za pośrednictwem sześciu wind o odpowiedniej szerokości, odpowiednio oświetlonych, zawierających system informacyjny wizualny oraz głosowy. Zapewniona jest dostępność wszystkich sal konferencyjnych, w których odbywają się spotkania z udziałem klientów zewnętrznych UTK.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Centrali UTK oraz Oddziału Terenowego UTK w Warszawie

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Możliwe jest skorzystanie z pętli indukcyjnej, która znajduje się w Kancelarii UTK na 12 piętrze (wymagane jest przełączenie aparatu w tryb „t”). Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów w Warszawie

Budynek znajduje się przy ul. Al. Jerozolimskie 211 w Warszawie. Bezpośrednio przy wejściu do budynku zlokalizowane jest jedno ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Jest to obiekt nowo wybudowany, w którym mieszczą się symulatory pojazdów kolejowych, sala egzaminacyjna, stanowiska pracy w wydzielonych pokojach biurowych, kuchnie na parterze i pierwszym piętrze, łazienki, sala recepcyjna z wydzieloną powierzchnią na szatnie oraz lobby dla gości, gdzie można skorzystać z serwisu kuchennego. Obiekt ten jest wielokondygnacyjny. Hala, w której ulokowane są symulatory, mieści się na parterze. Wejście główne posiada zadaszenie w postaci konstrukcji budynku, co chroni przed opadami atmosferycznymi. Drzwi są przeszklone. Wejście oznaczone jest tablicą informacyjną. Po wejściu w holu po lewej stronie znajduje się winda, wejście do recepcji i wejście do szatni. Do wejścia na teren siedziby Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów UTK potrzebne jest użycie karty magnetycznej i z skorzystanie z windy. Drzwi są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, mają odpowiednią szerokość oraz sposób otwierania. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie, w korytarzach umieszczone są tablice informacyjne i inne oznaczenia. Zapewniona jest dostępność do wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością za pomocą windy spełniającej wymogi w tym zakresie. Schody są odpowiednio oświetlone. Obiekt posiada również wejście zapasowe w postaci drzwi przesuwnych na halę z symulatorami, obecnie sporadycznie używaną w celach serwisowych lub dostaw sprzętu. Pierwsze piętro zajmowane jest przez personel UTK. Na tym poziomie znajdują się pomieszczenia biurowe, hol, kuchnia i łazienka. Oznaczenie wyjścia na klatkę schodową jest prawidłowe. Obszar wokół budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Siedziba posiada 15 miejsc parkingowych usytuowanych blisko wejścia do obiektu. 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów w Warszawie

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK w Lublinie

Budynek znajduje się przy ul. Bernardyńskiej 3. W odległości ok. 30 metrów od wejścia do budynku znajduje się jedno ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. W budynku nie występują różnice wysokości i przeszkody terenowe. Obszar wokół budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Wejście do budynku jest wolne od barier. Posiada czytelne oznaczenia, co się w nim znajduje oraz tablicę informacyjną. Do budynku prowadzą dwa wejścia, które nie posiadają zadaszeń chroniących przed opadami. Jedne z drzwi, dostosowane dla osób z niepełnosprawnością, mają odpowiednią szerokość i nie potrzeba dużo siły do ich otwarcia. Personel oddziału jest przeszkolony z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością bezpośrednio przy wejściu. W obiekcie jest możliwość zorganizowania holu/lobby wraz z punktem informacyjnym. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie i rozwiązania wytłumiające pogłos/echo. W korytarzach umieszczone są tablice informacyjne oraz inne oznaczenia. Zapewniono wystarczającą przestrzeń pozwalająca na wygodną komunikację osób na wózkach. Posadzka korytarzy jest antypoślizgowa. Korytarze oraz drzwi posiadają czytelne oznaczenia z zachowaniem odpowiedniego kontrastu zarówno kolorystycznego, jak i dotykowego. Obiekt jest wielokondygnacyjny  i zapewniona jest dostępność wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością poprzez dostosowaną windę. Schody są odpowiednio oświetlone. Każda kondygnacja jest oznaczona numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Klienci nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie oddziału w celu załatwienia sprawy. W siedzibie znajduje się toaleta przystosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnością i jest to jedyna taka toaleta w budynku.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK w Lublinie

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK w Krakowie

Budynek znajduje się przy ul. Halickiej 9. W odległości ok. 40 metrów od wejścia do budynku znajduje się jedno ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Dodatkowe miejsca dostępne są w odległości ok. 70 metrów od wejścia (róg ul. Halickiej i Rzeszowskiej) oraz ok. 90 metrów od wejścia (róg ul. Halickiej i Przemyskiej). W budynku nie występują różnice wysokości i przeszkody terenowe. Budynek posiada czytelne oznaczenia, co się w nim znajduje. Obszar wokół niego jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Budynek posiada zadaszenie przed wejściem chroniące przed opadami. Przed wejściem znajdują się schody z platformą dla wózków. Do budynku prowadzą drzwi uchylne, otwierane ręcznie, posiadające właściwą szerokość, nie wymagają dużo siły do ich otwarcia. Personel oddziału jest przeszkolony z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością bezpośrednio przy wejściu. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie. W korytarzach umieszczone są tablice informacyjne oraz inne oznaczenia. Zapewniono wystarczającą przestrzeń pozwalającą na komunikację osób na wózkach. Posadzka jest antypoślizgowa. Zapewniona jest dostępność do wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością za pomocą windy spełniającej wymogi w tym zakresie. Schody są odpowiednio oświetlone. Każda kondygnacja jest oznaczona numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Klienci nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie oddziału w celu załatwienia sprawy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK w Krakowie

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK w Katowicach

Budynek znajduje się przy ul. Dworcowej 4,  w zabytkowym budynku dawnego dworca kolejowego. Z uwagi na wyłączenie dla ruchu kołowego odcinka ul. Dworcowej, najbliższe ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się w odległości ok. 300 metrów od wejścia do budynku (ul. Tylna Mariacka 4), ok. 450 metrów (ul. Dworcowa 1) oraz ok. 650 metrów (ul. Tylna Mariacka 7). Budynek posiada stosowne oznaczenia. Prowadzi do niego niski próg drzwiowy, ale łatwo go można pokonać. W budynku znajduje się domofon, żeby połączyć się z personelem należy wybrać nr 2 – ostateczna weryfikacja interesantów następuje bezpośrednio przed drzwiami do siedziby oddziału przy wykorzystaniu wideodomofonu. Do budynku prowadzą stare, zabytkowe drzwi, o odpowiedniej szerokości dla osób poruszających się na wózkach. Personel oddziału jest przeszkolony z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością bezpośrednio przy wejściu. W obiekcie nie ma możliwości zorganizowania holu/lobby wraz z punktem informacyjnym. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie. Posadzka jest antypoślizgowa. Zapewniona jest dostępność do wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością za pomocą windy spełniającej wymogi w tym zakresie (uwaga – przeszkodą do skorzystania z windy mogą być drzwi przejściowe – przypadku konieczności zapewnienia asysty, należy to zasygnalizować podczas rozmowy przez domofon). Schody są odpowiednio oświetlone. Każda kondygnacja jest oznaczona numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Klienci nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie oddziału w celu załatwienia sprawy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK w Katowicach

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK w Gdańsku

Budynek znajduje się przy ul. Strzeleckiej 7B. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na terenie administrowanym przez zarządcę budynku (za szlabanem), w odległości ok. 10 metrów od wejścia do budynku. W budynku występują różnice wysokości oraz przeszkody terenowe. Budynek posiada czytelne oznaczenie, co się w nim znajduje. Obszar w otoczeniu budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Wejście do budynku jest wolne od barier. Obiekt posiada zadaszenie przed wejściem. Przed wejściem nie znajdują się obiekty mogące utrudniać wejście do budynku. Personel oddziału jest przeszkolony z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. W korytarzach umieszczone są tablice informacyjne oraz inne oznaczenia. Zapewniono wystarczającą przestrzeń pozwalającą na wygodną komunikacje osób na wózkach. Posadzka korytarzy jest antypoślizgowa. Obiekt jest wielokondygnacyjny i zapewniona jest dostępność do wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością poprzez dostosowaną windę. Schody są odpowiednio oświetlone. Każda kondygnacja jest oznaczona numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Klienci nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie oddziału w celu załatwienia sprawy. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK w Gdańsku

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK we Wrocławiu

Budynek znajduje się przy ul. Fabrycznej 6. Cztery miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parkingu wielopoziomowym, stanowiącym część budynku. W budynku nie występują różnice wysokości czy przeszkody terenowe. Obszar wokół budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Do wejścia do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Budynek posiada czytelne oznaczenia, co się w nim znajduje oraz tablicę informacyjną. Prowadzą do niego dwa wejścia, które posiadają zadaszenia chroniące przed opadami. Drzwi otwierane automatycznie, mają odpowiednią szerokość i są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Personel oddziału przeszkolony jest z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie. Istnieje możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością bezpośrednio przy wejściu. W obiekcie jest możliwość zorganizowania holu/lobby wraz z punktem informacyjnym. W korytarzach jest dostateczna przestrzeń pozwalająca na komunikację osób na wózkach. Korytarze oaz drzwi posiadają czytelne oznaczenia z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego. Obiekt jest wielokondygnacyjny, każda kondygnacja oznaczona jest numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Zapewniona jest dostępność do wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością za pomocą windy spełniającej wymogi w tym zakresie. Schody są odpowiednio oświetlone. Klienci nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie oddziału w celu załatwienia sprawy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK we Wrocławiu

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK w Poznaniu

Budynek znajduje się przy ul. Góreckiej 1. Bezpośrednio przy budynku dostępne są dwa ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Budynek posiada czytelne oznaczenia, co się w nim znajduje. Obszar wokół budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Wejście posiada zadaszenie przed opadami. Do budynku prowadzą drzwi obrotowe oraz drzwi uchylne, otwierane przez obsługę. Personel oddziału jest przeszkolony z obsługi, a także ewakuacji osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość obsługi osób z niepełnosprawnością bezpośrednio przy wejściu. W obiekcie jest możliwość zorganizowania holu/lobby wraz z punktem informacyjnym. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie oraz rozwiązania wytłumiające pogłos/echo. W korytarzach są umieszczone tablice informacyjne oraz inne oznaczenia. Zapewniono wystarczającą przestrzeń pozwalającą na komunikację osób na wózkach. Posadzka jest antypoślizgowa. Zapewniona jest dostępność do wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością za pomocą windy spełniającej wymogi w tym zakresie. Schody są odpowiednio oświetlone. Każda kondygnacja jest oznaczona numerem umieszczonym w widocznym miejscu. Klienci nie mają potrzeby poruszania się po całej siedzibie oddziału w celu załatwienia sprawy. Drzwi w siedzibie posiadają czytelne oznaczenia z zachowaniem odpowiedniego kontrastu zarówno kolorystycznego, jak i dotykowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK w Poznaniu

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Oddział Terenowy UTK w Szczecinie

Budynek znajduje się przy Al. Wojska Polskiego 184 C w nowo odrestaurowanym obiekcie, w którym mieściła się przedwojenna fabryka rowerów. W budynku nie występują różnice wysokości i przeszkody terenowe. Bezpośrednio przy wejściu do budynku dostępne jest jedno ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Obszar wokół budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Do budynku prowadzą dwa wejścia, od ulicy głównej oraz z tyłu budynku od strony parkingu. Wejście główne posiada zadaszenie chroniące przed opadami, drugie nie. Drzwi są przeszklone. Do wejścia od parkingu potrzebne jest użycie kodu w domofonie. Od razu po wejściu, po lewej stronie znajduje się winda, natomiast przy wejściu głównym wejście do windy panoramicznej poprzedzają schody. Budynek osiada czytelne oznaczenia, co się w nim znajduje oraz tablicę informacyjną. Drzwi są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością, mają odpowiednią szerokość i nie potrzeba dużo siły do ich otwarcia. Strefa wejściowa posiada stosowne oświetlenie, w korytarzach umieszczone są tablice informacyjne oraz inne oznaczenia. Posadzka korytarzy jest antypoślizgowa. Korytarze oraz drzwi posiadają czytelne oznaczenia z zachowaniem odpowiedniego kontrastu zarówno kolorystycznego, jak i dotykowego. Obiekt jest wielokondygnacyjny i zapewniona jest dostępność wszystkich kondygnacji dla osób z niepełnosprawnością poprzez dostosowaną windę.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna Oddziału Terenowego UTK w Szczecinie

Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.

Komunikacja możliwa jest również z wykorzystaniem usługi wirtualnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Adres źródła: https://pasazer.gov.pl/deklaracja-dostepnosci